Na een overlijden moeten er veel praktische en administratieve zaken worden afgehandeld. Dit vergt tijd en energie. Energie die je op dat moment vooral nodig hebt om te rouwen en te wennen aan de veranderde situatie.
Onze dienstverlening houdt niet op na de uitvaart en op administratief gebied ondersteunen we u graag met een opzegservice. We zijn een samenwerking aangegaan met het NabestaandenLoket, een handige opzegservice met alles op één plek. Zij kunnen o.a. abonnementen, contracten, financiële zaken, verzekeringen, instanties en social media accounts voor je opzeggen of op naam zetten. Hiervoor zijn geen wachtwoorden, gebruikersnamen of klantnummers nodig.
Er staan al zo’n 2100 adressen/instanties/bedrijven in het NabestaandenLoket. Als er een opzegging bij een partij die niet in het NabestaandenLoket is opgenomen, dan kan je dat aangeven en wordt deze partij toegevoegd. Ter ondersteuning is er een checklist waar je kunt controleren of je alles hebt aangevinkt wat van toepassing is. Via het NabestaandenLoket wordt je op de hoogte gehouden van alle vorderingen totdat alles is afgehandeld.
Hoe werkt het?
- Uitvaartbegeleiding Anita Bos meldt je aan en upload de overlijdensakte
- De nabestaande ontvangt een email van het NabestaandenLoket
- Klik op de link om aan te melden
- Selecteer alle organisaties waar actie op moet worden ondernomen
- Maak de keuze of wijzigingen direct of op een later moment mogen ingaan
- Iets vergeten? Later kun je via je account altijd nog diensten toevoegen
- Na het selecteren van organisaties wikkelt het NabestaandenLoket alles voor je af
- Je ontvangt een overzicht van alle bevestigingen
- Contact met het NabestaandenLoket kan telefonisch of per chat
Het account wat ik je aanbied geeft ook ondersteuning bij de erfenis, de notaris, de verdeling van de nalatenschap, de woning en inkomsten voor de achterblijvende partner.
Voor families die ik begeleid is deze service inbegrepen in onze dienstverlening. Het is ook mogelijk een los account aan te vragen, dit kost éénmalig € 99,00.